reklama

Na Orave sa dá dobre zarobiť! Na hlupákoch...

Tak som to nevychytal. Mám na krku súd. Za čo? Za moju blbosť samozrejme. Na slovenský právny systém sa sťažovať nemôžem. Teda nechcem. Však zákony sú na to, aby sa dodržiavali. Stokrát opakovaná vec: Dávajte si pozor na podmienky v zmluvách! Áno, aj na tie malinkými písmenami. A hlavne pri zmluvách o službách, inak môžete dopadnúť ako ja, teda ako veľa z vás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Ilustračné
Ilustračné 

Pred pár rokmi na Slovensku bežala taká super akcia - štátom dotovaný internet pre študentov. No nezober to. Tešil som sa ako malý pubertiak. Mohol som si to dovoliť, však som ním aj bol. Po dohode s rodičmi som si taký internet objednal od jedného skvelého oravského poskytovateľa internetových služieb ORAVANETu. Išlo hlavne o cenu a tú mali skvelú. Tá firma je vlastne celá úplne skvelá, teda až na pár drobností...

Prišli zapojiť internet a ono to fungovalo. Neopísateľný pocit radosti, keď sa vám otvorí celý svet otvorením prehliadača určite poznáte. Ako sa postupne zmenšoval čas môjho pôsobenia na strednej, tak sa postupne zmenšovala aj rýchlosť pripojenia. Ale však čo, hlavne, že to ide, veď sme na Orave, zázraky nečakajme.Tak som odišiel z domova preč do „zlej, hnusnej" Bratislavy (prečo sa vlastne každý tlačí do BA, keď na ňu potom len nadávajú?) a pomalý internet mi rýchlo vyfučal z hlavy. Rodičom však nie. Ono to kus naštve, keď vám už ani „SMEčko" nejde načítať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ja to tak nenechám!", zastrájal som sa v duchu a pri tom duchu to aj ostalo. Keď to však už fakt začalo byť neznesiteľné a moje občasné návštevy domoviny sa museli často obísť bez možnosti stiahnutia si dokumentov do školy, začal som byť napálený. Poznámka na okraj: Neviem, ako sa rieši garantovaná rýchlosť pripojenia, no ani jeden tester na internete mi garantovanú rýchlosť nepriznal. Jedine, že by som to celé zle pochopil a keď mám garantovanú rýchlosť „downloadu" napríklad 128kb/s, tak to musím vždy deliť dvojkou až desiatkou.

Tak som zavolal do ORAVANETu a úžasná technická podpora mi povedala, že to je vlastne všetko môj problém, ale pokiaľ by som chcel svoju garantovanú rýchlosť, za ktorú stále platím, môžem si kúpiť novú anténu za 50€ a pôjde to. No počkať, ale prečo by som ja mal platiť 50€ príplatok za službu, ktorá by mi mala fungovať aj bez toho? Ďakujem drahý ORAVANET, ale ja by som radšej zrušil celú službu a prešiel ku konkurencii, ktorá sa aspoň snaží plniť podmienky v zmluve. A neustúpil som ani potom, čo sa zrazu v niekom ozvalo svedomie a ponúkli mi novú anténu zdarma. Zase o dva roky prejsť stresmi a vybavovať novú anténu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Super. Výpoveď konečne po čase akceptovaná. Poznáte pojem výpovedná lehota? Tri mesiace. Internet síce nejde, ale tie tri mesiace treba zaplatiť. Nuž dobre, už mám aj tak novú prípojku od konkurencie a tie tri mesiace hádam nikoho nezabijú. Dobre, priznávam, ja som to platiť nechcel, proste nerád platím za niečo, čo nemôžem využívať, ale mama sa nedala, ona to chcela mať z krku. Mám rád svoju mamu.

A teraz k skvelej výpovednej zmluve. Poznámka malými písmenkami: "Účastník sa zaväzuje vyplatiť a vysporiadať všetky záväzky voči Podniku. Pokiaľ tak neurobí, nedôjde k zrušeniu pripojenia a bude pokračovať normálna fakturácia služieb." To fakt? Takže nedoplatím - zle je, preplatím - zle je?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

OK, výpovedná lehota začala plynúť v júni. Tým pádom bolo treba zaplatiť jún, júl a august. Faktúry však chodili ďalej. Oco poslal list s otázkou, či treba teda niečo doplatiť. Žiadna odpoveď. Právnik (viete vy koľko stojí taká „právnikohodina"?) poslal podobný list, akurát trochu formálnejšie. Žiadna odpoveď. Tak majú asi chybu v systéme, nie?

Nie! Po dvoch rokoch prišiel zo súdu platobný rozkaz! Treba doplatiť faktúry plus úroky od augusta do decembra 2010. Tak august sme zabudli zaplatiť... Plus niečo právnikovi, súdu a tak. Spolu niečo cez 60€. Ale prečo len za rok 2010? Ja chcem byť poriadna dojná krava. Prečo sa takto ožobračujú? Veď môžu rovno žiadať aj rok 2011, 2012 a vlastne rovno do konca života. Som blbý ja alebo oni? Tak teda zase právnik a odpor (už som spomínal o sumách za „právnikohodiny"?).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Wow! Idem na súd, pravdepodobne. Nikdy som nebol na súde. Musím priznať, že sa aj bojím, asi mi už nesadne maturitný oblek... Ale pokiaľ má byť spravodlivosti učinené zadosť, dobre teda. Žiadam minimálne 20 rokov za moju hlúposť!

Btw, poznám ešte dvoch ľudí, ktorí mali podobný problém, jeden súd po naťahovačkách vyhral, druhý sa zľakol a vrátil sa k nim. RIP.

Blog bude poslaný aj ORAVANETu, takže určite doplním aj skvelú odpoveď od nich :)

Ďakujem rodičom, Bety a Džidži za pomoc.


Poznámky: Foto perex: Carl Dwyer - http://www.sxc.hu/photo/343545
Foto v článku je upravené, ale pôvodne je ukradnuté z jednej slovenskej stránky, ktorá ho pravdepodobne tiež ukradla odniekiaľ. Ak teda nemajú francúzskeho grafika. Alebo kódera...
Tento text určite nie je myslený proti slovenským súdom, alebo nebodaj právnikom. Ak to tak niekto berie, príjmite moje ospravedlnenie :) Zákony sú na to, aby sa dodržiavali. Keď nedodržíte, plaťte!
Mami prepáč, ale nechcem len ticho čušať ako ovca, keď mám pocit krivdy.

Juraj Žák

Juraj Žák

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jeden z davu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu